GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER


Artikel 1 - Definitioner I disse vilkår og betingelser defineres følgende udtryk:
Frist: Den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
Forbruger: en fysisk person, der ikke handler som led i udøvelse af erhvervsmæssig eller forretningsmæssig virksomhed, og som har indgået en fjernkontrakt med iværksætteren;
Dag: kalenderdag Varighedstransaktion: en fjernkontrakt vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor leverings- og/eller købsforpligtelsen er fordelt over tid
Varigt medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at lagre oplysninger, som er rettet til ham personligt, på en måde, der gør det muligt at konsultere og gense de lagrede oplysninger i fremtiden uden at ændre dem.
Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at frafalde aftalen om fjernsalg inden for fortrydelsesfristen; iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere fra fjernsalg
Fjernkontrakt: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et system, som iværksætteren har tilrettelagt med henblik på fjernsalg af varer og/eller tjenesteydelser, indtil og med aftalens indgåelse, udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan anvendes til indgåelse af en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er samlet i samme rum på samme tid. Almindelige betingelser: de nuværende almindelige betingelser for iværksætteren.

Artikel 2 - Iværksætterens identitet Sprinkle; CVR #42412422


Artikel 3 - Anvendelsesområde Inden indgåelse af en aftale om fjernsalg skal teksten til disse almindelige forretningsbetingelser stilles til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, skal den erhvervsdrivende, inden fjernsalgsaftalen indgås, angive, at de generelle betingelser er tilgængelige til gennemlæsning, og at de på forbrugerens anmodning vil blive sendt til forbrugeren gratis og hurtigst muligt.Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, skal teksten til disse generelle betingelser i modsætning til det foregående stykke, og inden fjernsalgsaftalen indgås, stilles til rådighed for forbrugeren i elektronisk form på en sådan måde, at forbrugeren let kan gemme dem på et varigt databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, skal det inden indgåelse af fjernsalgsaftalen angives, hvor de generelle betingelser kan konsulteres elektronisk, og at de sendes gratis til forbrugeren på dennes anmodning, enten elektronisk eller på anden måde.Hvis der ud over disse generelle betingelser gælder særlige produkt- eller tjenesteydelsesbetingelser, finder stk. 2 og 3 tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende generelle betingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham. Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle betingelser på et hvilket som helst tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller ugyldige, forbliver kontrakten og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet af en bestemmelse, der så vidt muligt svarer til betydningen af den oprindelige, i gensidig forståelse. Situationer, der ikke er omfattet af disse generelle betingelser, skal vurderes "i ånden" i disse generelle betingelser. Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes "i ånden" i disse generelle betingelser.

Artikel 4 - Tilbuddet Hvis et tilbud har en begrænset gyldighed eller er givet på visse betingelser, vil dette være udtrykkeligt nævnt i tilbuddet.Tilbuddet er uforpligtende. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sand afspejling af produkterne og/eller tjenesterne. Alle billeder, specifikationer og oplysninger i tilbuddet er vejledende og kan ikke føre til kompensation eller opløsning af kontrakten. Billeder af produkterne er en sand afspejling af de tilbudte produkter. Entreprenør kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til produkternes faktiske farver. Alle tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Det drejer sig især om: prisen inklusive skatter og afgifter;eventuelle forsendelsesomkostninger;den måde, hvorpå kontrakten vil blive indgået, og hvilke handlinger der er nødvendige for dette;hvorvidt fortrydelsesretten gælder;betalingsmåde, levering og gennemførelse af kontrakten;fristen for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken iværksætteren garanterer prisen;niveauet for taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at bruge teknologien til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige grundtakst for den anvendte kommunikationsmetode; om aftalen arkiveres efter indgåelsen, og i givet fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den; hvordan forbrugeren kan kontrollere de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen, inden den indgås, og om nødvendigt rette dem; hvilke andre sprog end nederlandsk aftalen kan indgås på; hvilke adfærdskodekser den erhvervsdrivende er underlagt, og hvordan forbrugeren kan få adgang til disse adfærdskodekser elektronisk; minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en længerevarende transaktion. Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper. Artikel 5 - Aftalen Aftalen indgås, med forbehold af det i stk. 4 fastsatte, på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet, og de betingelser, der er fastsat heri, er opfyldt. Hvis kontrakten indgås elektronisk, træffer iværksætteren passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at beskytte den elektroniske overførsel af data og sikrer et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren har mulighed for at betale elektronisk, vil iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.Iværksætteren kan inden for lovens grænser indsamle oplysninger om forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser samt alle de forhold og faktorer, som er vigtige for en forsvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende på baggrund af denne undersøgelse har god grund til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller til at knytte særlige betingelser til dens gennemførelse.Den erhvervsdrivende sender forbrugeren følgende oplysninger sammen med produktet eller tjenesteydelsen, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en tilgængelig måde på en langtidsdatamedie: adressen på det forretningssted hos iværksætteren, hvor forbrugeren kan indgive klager; betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten; oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice; de oplysninger, der er omhandlet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet forbrugeren disse oplysninger inden indgåelsen af aftalen kravene til opsigelse af kontrakten, hvis kontrakten har en løbetid på over et år eller på ubestemt tid. I tilfælde af en langfristet transaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.Hver aftale indgås på betingelse af, at de pågældende produkter er tilstrækkeligt tilgængelige. Artikel 6 - Fortrydelsesret Ved køb af produkter kan forbrugeren opsige kontrakten uden at angive nogen grund til at opløse den i 14 dage. Denne fortrydelsesperiode begynder dagen efter, at forbrugeren eller en tidligere udpeget af forbrugeren og den af iværksætteren anmeldte repræsentant har modtaget produktet.I fortrydelsesperioden skal forbrugeren behandle produktet og emballagen omhyggeligt. Han pakker kun produktet ud eller bruger det kun i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han gør brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt medfølgende tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i original stand og emballage til iværksætteren i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner fra iværksætteren. Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at give iværksætteren meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal gøre opmærksom på dette ved hjælp af en skriftlig meddelelse/email. Efter at forbrugeren har gjort opmærksom på at benytte sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er blevet returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et postbevis. Hvis forbrugeren ved udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte frister ikke har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, eller ikke har returneret produktet til iværksætteren, er købet en kendsgerning. Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagekaldelse Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal omkostningerne ved returnering af produkterne afholdes af forbrugeren. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, operatøren dette beløb så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter fortrydelsesretten, refundere. Dette er under forudsætning af, at produktet allerede er modtaget af forhandleren, eller at der kan fremlægges et afgørende bevis for fuldstændig returnering. Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugeren fra fortrydelsesretten for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten er kun gyldig, hvis den erhvervsdrivende klart har oplyst dette i forbindelse med tilbuddet eller i det mindste i god tid inden kontraktens indgåelse: som er fremstillet af den erhvervsdrivende i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer; som klart er af personlig karakter; De kan ikke returneres på grund af deres art; der hurtigt bliver ødelagt eller ældes; hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på; For enkelte aviser og magasiner; For lyd- og videooptagelser og computersoftware, som forbrugeren har brudt forseglingen af. For hygiejniske produkter, hvis forsegling er brudt af forbrugeren. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i et bestemt tidsrum; hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, inden fortrydelsesfristen er udløbet; Om væddemål og lotterier Artikel 9 - Prisen I den periode, der er nævnt i tilbuddet, hæves priserne på produkterne og/eller tjenesterne ikke, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatserne. Uanset ovenstående stykke kan operatøren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og hvor operatøren ikke har nogen indflydelse, med variable priser. Denne forbindelse til udsving og det forhold, at alle nævnte priser er målpriser, vil blive nævnt i forbindelse med tilbuddet. Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de følger af lovgivning eller regler.Prisforhøjelser fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat det, og: de er et resultat af lovbestemte bestemmelser eller bestemmelser, eller forbrugeren har ret til at opsige aftalen på den dag, hvor prisstigningen træder i kraft. Der tages forbehold for trykfejl og trykfejl i alle priser. Der påtages intet ansvar for følgerne af tryk- og satsfejl. I tilfælde af trykfejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris. Artikel 10 - Overholdelse og garanti Entreprenøren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder kontrakten, de specifikationer, der er nævnt i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og/eller anvendelighed og på datoen for aftalens indgåelse gældende lovbestemmelser og/eller statslige bestemmelser. Hvis det er aftalt, sikrer iværksætteren også, at produktet er egnet til anden end normal brug.En garanti fra iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren i henhold til aftalen kan gøre gældende over for iværksætteren.Eventuelle mangler eller defekte produkter, der leveres inden for 14 dage efter levering til iværksætteren, skal anmeldes skriftligt. Entreprenørens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Virksomheden er aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for nogen form for rådgivning vedrørende brugen eller anvendelsen af produkterne. Garantien gælder ikke, hvis: Forbrugeren selv har repareret og/eller ændret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller ændret af tredjemand; De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde er blevet behandlet uforsigtigt eller i strid med iværksætterens anvisninger og/eller er blevet behandlet på emballagen; Manglerne skyldes helt eller delvist offentlige bestemmelser, der er eller vil blive indført om de anvendte materialers art eller kvalitet. Artikel 11 - Levering og gennemførelse Virksomheden vil udvise den størst mulige omhu ved modtagelse og gennemførelse af bestillinger af produkter.Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har meddelt virksomheden.Med forbehold af det, der er anført i artikel 4 i disse vilkår og betingelser, vil virksomheden acceptere ordrer hurtigt, men ikke senere end 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringstid. Hvis leveringen er blevet forsinket, eller hvis en ordre ikke kan udføres eller kun kan udføres delvist, skal forbrugeren underrettes herom senest 30 dage efter, at ordren er afgivet. Forbrugeren har i så fald ret til at ophæve aftalen uden bøde og ret til kompensation.I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående afsnit, operatøren det beløb, som forbrugerne har betalt så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter opsigelsen, refundere.Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umuligt, operatøren vil bestræbe sig på at give en erstatning artikel til rådighed. Senest ved leveringen skal det klart og forståeligt meddeles, at en erstatningsartikel er ved at blive leveret. For erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkterne påhviler iværksætteren indtil leveringen til forbrugeren eller en forud udpeget og af iværksætteren anmeldt repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. Artikel 12 - Løbende transaktioner: varighed, ophør og forlængelse Opsigelse Forbrugeren kan indgå en tidsubegrænset aftale, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, til enhver tid opsige de gældende opsigelsesregler og et varsel på højst en måned.Forbrugeren kan indgå en tidsbegrænset aftale, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, til enhver tid ved udløbet af den faste periode opsige de gældende opsigelsesregler og et varsel på højst en måned. Forbrugeren kan i henhold til de foregående afsnit: til enhver tid opsige og ikke være begrænset til at opsige til et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode; som minimum opsige på samme måde, som de blev indgået af ham; altid opsige med samme varsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv. Udvidelse En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af varer (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke automatisk forlænges eller fornyes for en bestemt periode.I modsætning til det foregående stykke kan en tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af dagblade, ugeaviser eller magasiner, automatisk forlænges for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren har ret til at opsige den forlængede aftale mod slutningen af forlængelsen med et varsel på højst en måned. En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun forlænges automatisk på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid har ret til at opsige aftalen med et varsel på højst en måned og højst tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig levering af dagblade eller ugeblade eller magasiner, men mindre end en gang om måneden. En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af prøve-dage, nyheder og ugeaviser og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) videreføres ikke stiltiende og ophører automatisk ved prøve- eller introduktionsperiodens udløb. Varighed Hvis en aftale varer mere end et år, kan forbrugeren efter et år af aftalen til enhver tid opsige aftalen med et varsel på op til en måned, medmindre rimeligheden og rimeligheden modsætter sig opsigelsen før udløbet af den aftalte periode. Artikel 13 - Betaling Såfremt der ikke er aftalt en anden dato, skal beløb, som forbrugeren skal betale, betales senest 7 arbejdsdage efter udløbet af den i artikel 6, stk. 1, omhandlede betænkningstid. I tilfælde af en aftale om at levere en tjenesteydelse, begynder denne periode efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.Forbrugeren har pligt til at unøjagtigheder i de leverede data eller specificeret betaling til at rapportere straks til operatøren.I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren, operatøren underlagt juridiske begrænsninger, retten til at forskud til forbrugeren rimelige omkostninger til at opkræve. Artikel 14 - Klager Klager over gennemførelsen af aftalen skal være fuldt ud og klart beskrevet inden for 7 dage indsendt til iværksætteren, efter at forbrugeren har fundet de mangler.På iværksætteren klager inden for en periode på 14 dage fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage forudsigeligt kræver en længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.Hvis klagen ikke kan løses ved fælles overenskomst, bliver den til en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren skriftligt angiver andet.Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget skøn enten erstatte eller reparere de leverede produkter gratis. Artikel 15 - Tvister For aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle betingelser vedrører, gælder kun nederlandsk ret. Selv hvis forbrugeren bor i udlandet.